Sunday 15 December 2013

Nota Lebar Semalam

Hey,
Semalam kita diskusi
Tentang roman hati
Yang demi perlahan
Kita terwujudkan

Baru.

Hey,
Semalam kita diskusi
Tentang cergas lemas
Susur bakal masa
Kita sabungkan

Nanti.

Hey,
Semalam kita diskusi
Tentang cemas yang melobi
Atas hal hal terakam
Dikelar-disiat-ditikam

Hampir mati.

Hey,
Semalam kita diskusi
Tentang harapan
Moga erat sampai bila bila
Lanjut bahagia hingga tua

Aamiin.
---

Sayang,
Aku mohon supaya
Aku bukan masih perempuan ampuh
Yang kaya lemahnya
Yang sengkek kuatnya

Sayang,
Aku mohon supaya
Kamu itu penuh tenang
Melencun hempas ombak buasku
Mengesat derai lingsir senjaku
Tak tentu jeda waktu

Sayang,
Aku mohon supaya
Aku ini mampu
Mencantum jalur warna warnamu
Lalu menjadi pelangiku
Yang punya lebih dari tujuh warna dunia

Sayang,
Aku mohon supaya
Kamu itu penuh cinta
Buat bondamu pertamanya
Dan terkemudian buat aku
Merasa dekat di seluruh hidupmu

Sayang,
Aku mohon supaya
Kita ini mampan
Serupa pasak langit buat bulannya
Serupa peluk bulan buat bintangnya
Menadah guruh yang menjenuh
Tiapnya.

Atas alasan apapun yang cuba mengasing kita dari kita.

No comments:

Post a Comment

Do leave your comment.
I thank you.

.Tiap cantuman aksaraku dan seisinya adalah yang terpinjamkan dariNYA.