Tuesday 7 January 2014

Malam Sensasi Pertama (KUSMA)

Salam temu
Salam padu
Jabatkan tanganmu
Eratkan jemarimu
Dan kita semua menyatu
Pada ruang malam nan salju

Sebelum aku ke mari tadi
Sudah aku risikkan pada bulan bintang
Tentang kita

Apa kalian mahu tahu bicara apa yang aku beritakan?

Aku kata--
Bulan bulan
Malam ini malam sensasi
Buat seisi kami
Jadi--
Lanjutkanlah simbahmu
Menerang tanpa bayang
Mententeram penuh sayang

--Moga
Masih ada yang mengesat
Embun di mata
Saat tiada lagi perkasa
Buat kita

Aku kata lagi--
Bintang bintang
Malam ini malam pertama
Buat kami
Tebarkanlah buruj paling indah
Dan kami sama paut pandang
Berbaring di datar lapang
Menyilang kaki memaut genggam
Memetik bintang dengan mata terpejam
Menghadir senyum dalam diam

--Moga
Masih ada yang kekal utuh
Bilamana kita merasa runtuh
Akrab menopang penuh
Ke rembesan paling jenuh

Lalu
aku ke mari dengan nyaman
Membawa rajah kita seangkatan
Pada lebar langit pertemuan
Pada sakti sungging senyuman

aku mahu kalian tahu : satu
usahlah patah dan layu
ayuh sisip kemaskan bahu
menuju impian yang satu
Tentang apa yang kita mahu!

No comments:

Post a Comment

Do leave your comment.
I thank you.

.Tiap cantuman aksaraku dan seisinya adalah yang terpinjamkan dariNYA.